Saturday, April 25, 2009

Pesta Buku

Salam bertemu kembali, pada 21 April yang lalu aku berkesempatan untuk ke Pesta Buku Antarabangsa KL. Pada jam 10.10 pagi aku tiba tepat di PWTC. Dan buat pertama kali aku menjejakkan kaki di PWTC ini. Sebelum sampai di hentian stesen PWTC (STAR LRT), apa yang terbayang aku terbayangkan yang PWTC ini mesti bertingkat-tingkat tinggi dan tersergam indah. Tiba sahaja aku di stesen ini aku bertanyakan orang di sekitar mana terletaknya PWTC ini. Tak nampak kelibatnya. Setelah aku berjalan ke depan kira-kira 100 meter keluar dari stesen ni baru aku menjumpai PWTC Rupanya ia hanyalah bangunan (ruang dewan) 4 tingkat yang terletak di sebelah sebuah hotel yang diberi nama ...(tak ingat namanya). Ia bercantum dengan hotel tersebut dan kelihatan seperti lobi hotel tersebut yang begitu luas.

Sebenarnya bukan ini yang aku nak ceritakan tetapi berbalik kepada tajuk tadi aku nak menceritakan tentang Pesta Buku ini. Aku telah berjaya membeli beberapa buah buku seperti Kemunculan Dajjal dan Ya'juj Ma'juj (penerbit Pustaka Azhar,Larkin),Hadith 40 (Penerbit Dewan Pustaka Fajar),Keagungan Tamadun Islam Sejarah Yg Digelapkan "Tuan Guru Nik Aziz" (Penerbit Anbakri Publika),Tokoh-tokoh Agama dan Kemerdekaan di Alam Melayu (penerbit YADIM),Mengingati 100tahun Hassan Al-Banna dan Sejarah Perkembangan Gerakan Islam Abad Moden (tulisan Riduan Mohamad Nor). Pada mulanya aku meninjau di beberapa buah lot kedai yang menjual tajuk buku yg sama dan aku membelinya di kedai yg menawarkan harga paling murah. Aku juga tawar-menawar dan ada beberapa buah lot kedai buku aku tawar lagi walaupun buku itu dijual dengan potongan harga yang menarik. Aku dapati Pesta Buku ini mendapat sambutan yang menggalakkan daripada semua lapisan umur,masyarakat dan bangsa. Seharian aku merayau di Pesta Buku sampai ke petang.

Ada juga satu tragedi di mana aku terlupa bayar dan terpaksa patah balik untuk bayar setelah jauh berjalan meninggalkan PWTC ini.

gambar2 akan menyusul selepas ini
Gambar buku yang tak dapat

No comments:

Hak cipta terpelihara. Setiap artikel yang tersiar di blog ini dihasilkan untuk tujuan pendidikan dan bersifat non-komersil. Pembaca bebas menyalin dan menyebarkan artikel yang terdapat di sini, namun alamat blog ini hendaklah disertakan bersama untuk memudahkan proses rujukan. Tajuk-tajuk yang dikupas lebih kepada masalah-masalah / persoalan-persoalan asas tentang Islam (persoalan paling asas dengan menggunakan logik akal (berpandukan bidang agama,akauntan,ekonomi,doktor,kejuruteraan,undang-undang & IT yang penulis pelajari sikit setiap bidang) dan ayat Quran/Hadith),adab adat budaya warisan kita,perkara-perkara dunia&pengalaman kisah hidup penulis. Perhatian! Penulis hanya orang biasa & bukannya Ustaz

Diharap pengunjung dapat meninggalkan tanda lawatan anda di shoutbox ya