Monday, June 21, 2010

Lama benar saya tak ke Hutan Bandar Johor Bahru. Rasa-rasanya hampir setahun tak ke sana. Hari itu saya kembali ke Hutan Bandar pada 18 Mei (Selasa pagi) dan melihat banyak pembangunan pesat yang berlaku di Hutan Bandar ini. Hutan Bandar ini hanya 5km dari rumah saya dan Mustika Embun (ABIM Johor) pula 4km dari rumah saya. Maklumlah dah malas nak berlari-lari anak (joging) lagi. Zaman kegemilangan olahraga dan hoki saya sudah lama berlalu. Di Hutan Bandar ini terdapat jambatan baharu berdekatan Tmn Orkid. Kalau tidak dahulu,pengunjung terpaksa memijak batu-batu di antara 2 kolam ini utk menyeberangnya dan jika tersalah langkah boleh terjatuh ke dalam dua kolam yang dalam ini. Tapi yang kasihannya rumpu-rumput yang tumbuh di 2 kolam berdekatan masih tidak dicabut buang tapi makin bertambah bercambah. Rumah limas yang dalam pembinaan dahulu pun dah siap. Yang menarik perhatian saya ialah terdapat 2 buah kandang yang dibina selepas melalui rumah limas itu (di hadapan kedai -kedai Tmn Orkid)diletakkan ayam dan arnab. Cermin kaca akuarium selepas pintu masuk Hutan Bandar pun dah ada ikan

No comments:

Hak cipta terpelihara. Setiap artikel yang tersiar di blog ini dihasilkan untuk tujuan pendidikan dan bersifat non-komersil. Pembaca bebas menyalin dan menyebarkan artikel yang terdapat di sini, namun alamat blog ini hendaklah disertakan bersama untuk memudahkan proses rujukan. Tajuk-tajuk yang dikupas lebih kepada masalah-masalah / persoalan-persoalan asas tentang Islam (persoalan paling asas dengan menggunakan logik akal (berpandukan bidang agama,akauntan,ekonomi,doktor,kejuruteraan,undang-undang & IT yang penulis pelajari sikit setiap bidang) dan ayat Quran/Hadith),adab adat budaya warisan kita,perkara-perkara dunia&pengalaman kisah hidup penulis. Perhatian! Penulis hanya orang biasa & bukannya Ustaz

Diharap pengunjung dapat meninggalkan tanda lawatan anda di shoutbox ya